Osoby głuche lub niedosłyszące mogą skorzystać w Archiwum Miejskim Wrocławia z usług tłumacza migowego lub z pomocy osoby przybranej.
Usługa tłumacza migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna dla osób uprawnionych. Osobami uprawnionymi są osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności, wydane na podstawie przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Co zrobić, aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?
Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego, należy:
- zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza migowego co najmniej na 3 dni robocze przed terminem zaplanowanej wizyty w Archiwum
- wskazać metodę komunikowania się: PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) albo SKOGN (sposoby komunikowania się osób głuchoniewidomych).
Jak dokonać zgłoszenia?
Zgłoszenia można dokonać w dowolny sposób z wymienionych poniżej:
- zadzwonić za pośrednictwem osoby trzeciej pod nr telefonu: 71 770 20 10
- skorzystać z elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP (AMW posiada skrzynkę na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej adres skrytki ePUAP: /AMWroclaw/SkrytkaESP )
Jak skorzystać z pomocy osoby przybranej?
Osobą przybraną może być osoba, która ukończyła 16 lat i potrafi się komunikować z osobami załatwiającą sprawę. Pomocy osoby przybranej w załatwieniu spraw nie trzeba wcześniej zgłaszać. Osoba przybrana nie musi przedstawiać dokumentów potwierdzających znajomość PJM, SJM ani SKOGN.