Osoby głuche lub niedosłyszące mogą skorzystać w Archiwum Miejskim Wrocławia z usług tłumacza migowego lub z pomocy osoby przybranej.

Usługa tłumacza migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna dla osób uprawnionych. Osobami uprawnionymi są osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności, wydane na podstawie przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Co zrobić, aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?

Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego, należy:

  • zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza migowego co najmniej na 3 dni robocze przed terminem zaplanowanej wizyty w Archiwum
  • wskazać metodę komunikowania się: PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) albo SKOGN (sposoby komunikowania się osób głuchoniewidomych).

Jak dokonać zgłoszenia?

Zgłoszenia można dokonać w dowolny sposób z wymienionych poniżej:

  • zadzwonić za pośrednictwem osoby trzeciej pod nr telefonu:  71 770 20 10
  • skorzystać z elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP (AMW posiada skrzynkę na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej adres skrytki ePUAP: /AMWroclaw/SkrytkaESP )

Jak skorzystać z pomocy osoby przybranej?

Osobą przybraną może być osoba, która ukończyła 16 lat i potrafi się komunikować z osobami załatwiającą sprawę. Pomocy osoby przybranej w załatwieniu spraw nie trzeba wcześniej zgłaszać. Osoba przybrana nie musi przedstawiać dokumentów potwierdzających znajomość PJM, SJM ani SKOGN.

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 22 maj 2023 12:26 Jacek Kazimierowicz